Annonse:
Annonse:
Annonse:
Annonse:
Annonse:
Skipsmagasinet.no, 11.årgang.  15.07.2020: Forsiden

Wärtsilä vinner kontrakt for ny Subsea 7 dykkerfartøy

Wärtsilä, marin industri – er ledende innen løsninger og tjenester, har signert kontrakt for et nytt dykkerfartøy (DSV) som skal bygges for Subsea 7, «seabed-to-surface engineering», konstruksjon og tjenester entreprenør til offshore energibransjen.

Av: Per Rydheim Publisert: 19.12.12 kl. 13:53
<- Tilbake til: Forsiden

Den splitter nye designet; VS 4725 DSV, har blitt skapt av Wärtsilä Ship Design, spesielt for dette fartøyet, som skal bygges ved Hyundai Heavy Industries (HHI) verftet i Korea. Kontrakten ble inngått med HHI i desember, og fartøyet er planlagt levert i 2015.

Skipet er beregnet for dykkeoperasjoner i Nordsøen. Det å tilpasse utformingen av et slikt avansert fartøy, er gjort i et nært samarbeid mellom Subsea 7, HHI, Drass Energy, dykkerutstyr leverandøren, samt Wärtsilä. Resultatet er en state-of-the-art, -et teknologisk avansert fartøy, designet for å gi en høy sikkerhet, samt gode arbeidsforhold for alle ansatte om bord. I tillegg til å gi sikker og effektiv drift i utfordrende sjø- og værforhold.

DSV`en skal utstyres med det nyeste innen integrert dykkerutstyr, med en tre-splitt motor- og fremdriftsssystem-konfigurasjon som sikrer høyest mulig nivå av redundans. I denne konfigurasjonen er systemene som er knyttet til generatorsettene, framdriftsmaskineriet, thursterne, det elektriske kontrollsystemet, samt alt relatert hjelpeutstyr, delt inn i tre deler. I tillegg til høy redundans sikrer dette høy ERN (Environmental Regularity Number) score, og redusert feilrisiko. ERN er en måling på fartøyets evne til å opprettholde posisjon og normal drift under visse typer værforhold. I et verste-fall-scenario vil de fleste av generatorsettene og thrusterne opprettholde driften.

«Den operative profilen av skipet danner grunnlaget for alle fremtidige design fra Wärtsilä Ship Design. Ved å arbeide tett med eierne og operatører for og nå en fullstendig forståelse av deres behov, kan vi designe fartøy som er både økonomisk og miljøvennlig, men dessuten oppfyller våre krav og krav fra våre kunder. Med mer enn 50 års erfaring gir selvfølgelig et solid fundament for våre designløsninger, og arbeider med svært profesjonelle partnere, for eksempel Subsea 7 og HHI, er alltid en glede», sier Riku- Pekka Hägg, Vice President Wärtsilä Ship Design.

«Utviklingen av Wärtsilä VS 4725 DSV, utvikling av dykker systemet ved Drass, og den generelle design og bygging av HHI er et resultat av godt samarbeid mellom alle involverte parter. Wärtsilä Ship Design har vilje og evnen til å tilpasse seg de spesifikke krav og standarder som var viktige hensyn i tildelingen av denne kontrakten», sier Mr Stuart Smith, Vice President for teknologi og Asset Development, Subsea 7.

 

Subsea 7 - VS 4725 DSV:

· Lengde: 123m

· Bredde: 24m

· Dybde: 10,5 m

· Køyeplasser: 110 POB

 

<script language="javascript" src="http://webstat.no/?br/perry"></script>



comments powered by Disqus
 
Real Time Analytics