I Hurtigruten 1910-1949
Historie:
06.1910: Levert fra Bergens mek. verksted, Bergen, som "Midnatsol" til Det Bergenske Dampskibsselskab, Bergen, bygg nr: 158. Pris 504000 Nkr.
Tonnasje 978 brt., 505 nrt., og en lasteevne på 510 tdw.
Hoveddim: Loa/B/D: 202,8/31,1/19,8.
Maskineri: 3 exp. (BMV), ytelse 1508 iHK, fart 13 knop.
1910: Inn i hurtigrutefart.
19.01.1915: Gikk på grunn ved Kiberg i Finnmark. Kanonbåten "Viking" og isbryteren "Pasvik", gjorde forsøk å trekke henne av men uten hell. Ble tilslutt trukket av Bjergningskompagniets "Nidaros" og "Uræd".
03.1949: Omdøpt "Sylvia"
10.1950: Solgt til S.A Elbos, Belgia.
1954: Opphugget i Belgia.